De Duivel draagt Prada – Lauren Weisberger

Dit boek, De duivel draagt Prada, las ik voordat ik aan The Host begon. Het is absoluut niet het soort boek dat ik normaalweg lees, ik bedoel, Mode en Tessa, dat is gewoon geen combinatie. Chicklits en Tessa ook al niet, en een combinatie van die twee? Nuja, de film vond ik wel leuk, en het boek vond ik leuker dan de film. De hoofdpersoon geeft veel minder snel toe aan het hele wereldje, en doet ook veel minder slaafs. Het einde is ook een stuk beter, lang leve op eigen kracht ergens komen 😛
Ik had hem alleen echt absoluut niet in het Nederlands moeten kopen. Ik zag hem voor 5 euro bij de kassa liggen in de boekwinkel en nam hem dus maar mee, maar ik heb me zó vaak geërgerd aan de vertaling! Niet dat het persé slecht vertaald was, maar de grapjes enzo, je leest ze en denkt ‘ja, in het Engels was dat grappig geweest’. Maar in het Nederlands dus niet 😛
Het leukste stukje uit het boek vond ik eigenlijk het voorwoord trouwens 😛
Oftewel, leuk boek, als ik het in het Engels had gelezen 😛

2 reacties

  1. Emma said,

    15/06/2009 bij 20:51

    Het boek was inderdaad véél beter dan de film 😉

  2. CC said,

    16/06/2009 bij 01:47

    Ik vond het boek in het Nederlands juist wel leuk – maar dat kan ook komen doordat die vrouw gewoon zo goed schrijft dat het zelfs een brakke vertaling overleeft… 😉

    Maar inderdaad, ik dacht dus eerst ook dat het helemaal geen boek voor mij was etc. etc. maar het is gewoon geniaal! Die vrouw schrijft zó heerlijk sarcastisch… geniaal gewoon.


Geef een reactie

