The Host – Stephenie Meyer

Ik heb gisteren avond The Host van Stephenie Meyer uitgelezen. Inderdaad, de schrijfster van Twilight.
Ik vond de Twilight boeken geniaal (niet echt goed geschreven, geen diepere lagen en erg weinig verwijzingen die je in een later boek ‘Hé, dus dát was het!’ doen denken, maar ze zijn gewoon ontzettend verslavend. Ik heb meerdere malen tot half vier liggen lezen, en ook een keer tot half twee terwijl ik om kwart voor vijf weer op moest voor een vroege dienst. Zo verslavend dus. En ook verslavend genoeg om ze na een maand weer opnieuw te gaan lezen) en ik besloot dus om The Host ook te kopen, want het was een lekker dik boek, de flaptekst was wel interressant en ik wilde hem dus graag lezen. Het was eerst nog even zoeken naar een boekwinkel die hem in het Engels had, maar de plaatstelijke boekhandel in de stad had hem staan in zijn kast met Engelse boeken (voornamelijk fantasy ^^). De Ako en de Bruna hadden hem allemaal niet, best teleurstellend 😛

Maargoed, The Host. Ik vind hem héél leuk! De tekst op de achterkant van het boek beslaat maar een klein van de inhoud van het boek, misschien 100 á 200 pagina’s? Maar de rest is ook heel leuk. Het is leuk opgebouwd, en al zijn er soms wat makkelijke oplossingen voor problemen blijft het toch erg leuk om te lezen. Ik heb dit keer niet tot laat in de nacht liggen lezen, maar dat was meer aan slaaptekort te wijten (en het bewust niet lezen voor het slapen) dan aan het boek.
De personages zijn leuk, en al is er ook hier weer ‘de perfecte liefde’ die niet zo makkelijk is al het zou moeten zijn, de uitkomst is gewoon heel leuk 🙂

1 reactie

  1. Ezzie said,

    18/06/2009 bij 13:16

    Oeh, dat boek wil ik ook lezen. Bij mijn Bruna hadden we hem wel ^^


Geef een reactie

