Dead Until Dark – Charlene Harris

Toen ik laatst in de Fame liep, zag ik dit boek liggen (naast New Moon, waardoor die tafel mijn aandacht trok, ik geef het toe :P) en hij was maar 5 euro. De achterkant zag er wel leuk uit. (Oke, het leek op Twilight, maar dan omgekeerd. Meisje kan gedachten lezen, en kan de gedachten van jongen niet lezen, wat fijn!) Maarja, het leek toch leuk, dus ik kocht hem.

Achtertekst: Sookie Stackhouse is a small-time cocktail waitress in small-towm Louisiana. She’s quiet, keeps to herself, and doesn’t get out much. Not because she’s not pretty. She is. It’s just that, well, Sookie has this sort of ‘disability’. She can read minds. And doesn’t make her too dateable. And then along comes Bill: he’s tall, dark and handsome – and Sookie can’t ‘hear’ a word he’s thinking. He’s exactly the type of guy she’s been waiting for all her life.
But Bill has a disability of his own: he’s a vampire. Worse than that, he hangs with a seriously creepy crowd, with a reputation for trouble – of the murderous kind.

And when one of Sookie’s colleagues is killed, she begins to fear she’ll be next…

Nuja, het leek me dus wel wat. Het is inderdaad een leuk boek. Niet zo dik helaas (330 pagina’s) maar wel leuk. Hij is soms wel wat oppervlakkig, dingen gaan wel heel makkelijk af en toe maarja, ik zou hem toch wel aanraden als je gewoon een leuk boek wilt om te lezen, want hij is echt wel leuk!

Oke, vanaf hier wat lichte spoilers! De relatie tussen Sookie gaat een beetje raar. Ze kennen elkaar net, houden al van elkaar, dan wil Sookie even geen contact, dan weer wel, dan weer niet en het boek is voorbij. Kijk, het lijkt me best logisch dat ze er even over na moet denken en even pauze wil, maar twee keer in zo’n (relatief) korte tijd, dat is wel wat vreemd. Ik denk dat ik hem nog een keer moet lezen, en wat rustiger, om het goed te kunnen zeggen, en goed te letten op het aantal dagen dat tussendoor verstrijkt enzo, maar het gaat toch wel erg makkelijk naar mijn idee.

Ik ga denk ik wel de rest kopen (in een boxset, helaas wel alleen de eerste met de leuke kaft), maar dan moet ik eerst even kijken hoe, want bij bol.com is hij veel duurder dan bij Amazon.de (waar bovendien geen verzendkosten zijn) maar daar kan je alleen betalen vanaf een Duitse rekening (heb ik uiteraard niet) of met een creditcard, en die heb ik ook niet. Misschien dat ik mijn zus maar even lief aankijk, want die heeft er wel een 😛 Of ik kijk wat de voorwaarden (en kosten) zijn van een creditcard, gewoon om internet bestellingen wat gemakkelijker te maken.

Geef een reactie

