Manuscripta

Manuscripta, de opening van het boekenseizoen.

Daar was ik vandaag, en twee jaar terug.
Twee jaar terug was ik er omdat je er gratis naar binnen kon als je je aanmelde voor de officiële onthulling van de kaft van Harry Potter en de Relieken van de Dood. Daar was ik uiteraard wel voor te morren, ook als je toepasselijk gekleed moest, en dus was ik er. Het was leuk! Niet alleen de onthulling (waardoor een foto die ik maakte vervolgens op veel Harry Potter sites verscheen als eerste foto van de kaft) maar manuscripta zelf ook! Ongeveer alle uitgeverijen hadden er een stand, en je werd overstelpt met folders, voorpublicaties van boeken en ook gewoon complete nieuwe leuke boeken! Aan het eind van de dag waren mijn voeten dood (ballerina’s eerste keer aan en zonder panty, auw!) waren mijn handen dood (een overdosis aan boeken en aanverwanten) en was ik helemaal hyper! Het was ontzettend voor herhaling vatbaar.

Vorig jaar kwam het er niet van omdat ik ten tijde van Manuscripta in Duitsland vertoefde, maar dit jaar wel. In plaats van met drie Harry-Potter-verslaafde vriendinnen ging ik met mijn zus. Het was weer leuk, absoluut, maar blijbaar hebben ook uitgeverijen last van de crisis (al dacht ik ergens gelezen te hebben dat er meer boeken dan ooit verkocht werden) of ze zijn gewoon krenteriger, want ik had dit keer ‘maar’ twee gratis leesboeken, een gratis “Wees blij!” achtig boek, en een paar voorpublicaties. Toch was het wel een hele leuke dag, lekker rondgeslenterd, bij de kraampjes gekeken, opgegeven voor wat nieuwsbrieven (misschien win ik nog wel een boekenpakket!) en naar wat verhalen van schrijvers geluisterd.
Op weg er naar toe heb ik mijn zus vast wat van Dawn of Destiny laten horen, zodat ze er wat van kent als we over drie weken naar Duitsland vertrekken 🙂

Where is human nature so weak as in the bookstore?
~ Henry Ward Beecher ~

2 reacties

  1. Emaa/Emma said,

    07/09/2009 bij 21:17

    Oh, ik had juist net gehoord dat er minder boeken verkocht waren XD Maar goed: mooi dat je toch nog een fijne dag gehad hebt, ontdanks de pijnlijke voeten en de krenterige uitgeverijen 😉

  2. CC said,

    07/09/2009 bij 22:25

    Ik hoop dat het je geld toch een beetje waard was inderdaad ;). Volgend jaar wil ik misschien ook wel mee… 😛


Geef een reactie

