L. Frank Baum – The Wonderful Wizard of Oz

The Wonderful Wizard of Oz - Penguin Classics editie.

The Wonderful Wizard of Oz - Penguin Classics editie

Al een hele tijd (een paar weken?) geleden heb ik dit boekje gelezen, maar een blog erover schrijven kwam er maar niet van. (Van de andere 6 boeken die ik ondertussen heb gelezen ook niet :P) Maar nu dan toch maar eens. Ook dit is weer een ‘klassieker’ die ik in de zomer in Hongarije heb gekocht. Ik kende het verhaal wel half en half, maar niet echt meer. Ik denk dat ik ooit een een disney-club boekje ervan heb gelezen, of dat een deel ervan in de grote rode sprookjesboeken voorkomt. Bij sommige onderdelen kreeg ik wel een duidelijk beeld voor ogen van een plaatje dat ik er ooit van heb gezien, zoals bij de bergbewoners met veren in hun nek die iedereen zo wegkopten die er langs wilden bijvoorbeeld. Andere delen kon ik me echter niks van herrineren.
In totaal vind ik het wel een leuk boekje, met een best origineel verhaal ook, al ligt de moraal er soms wel duidelijk op, maar het is dan ook niet bedoelt voor 20-jarigen tenslotte 😛

 

Geef een reactie

