In Gent!!

Jaja, ik ben zowaar in Gent gearriveerd! De reis duurde gisteren wat langer dan gedacht (die stomme sneeuw ook! Het is heel mooi enzo hoor, maar serieus, het valt altijd op de verkeerde ogenblikken!) maar toch kwamen we iets over één aan bij mijn ‘kot’ 😛 Helaas wordt mijn straatje opnieuw bestraat en is hij dus afgesloten voor auto’s, wat betekende dat we alle dozen flink wat meters verder moesten brengen. Vooral met de koelkast was dat nogal een domper, dat ding is niet eens zo zwaar maar gewoon zo lomp! Voordat we konden gaan slepen moest ik me natuurlijk eerst even melden bij de huisbazin. Ik kreeg gelijk een rondleiding, wardoor ik gelijk dacht de weg kwijt te raken (het is een doolhof!) maar de weg van mijn kamer naar de poort is makkelijk, ik moet gewoon niet binnendoor willen lopen 😛 Maargoed, na een paar keer heen en weer lopen daarna stond dan toch alles binnen!
Na even wat gegeten te hebben en gedronken moesten mijn ouders en de twee kleintjes dan toch weg, omdat ze die hele weg ook weer terug moesten rijden. Na een dramatisch afscheid vol tranen (nee, grapje :P) gingen ze er dus vandoor. Toen kon ik gaan beginnen met uitpakken en inrichten. Gezien mijn chaotische aard was dat best even een uitdaging, maar alles heeft tussen pakweg half drie (denk ik XD) en acht uur ’s avonds dan toch een plekje weten te vinden. Mijn ‘keuken’ (eigenlijk gewoon een aanrecht plank met een wastafel, een plank, een medicijnkastje en een elektrisch kookplaatje) is nu een combinatie van keuken en badkamer. De shampoo staat vrolijk naast de mokken en theeglazen en de handdoeken houden ’s nachts een feestje met hun buren het broodbeleg.
Mijn kamer is erg oud (het complex was een fabriek uit 18-nogwat) maar echt gezellig. Het heeft een balken plafond, en de helft is ongeveer driekwart meter hoger dan de andere helft, en is verbonden met een trappetje. Er staan redelijk wat kastjes waar ik al mijn spul ruim in kwijt kan 🙂 De deur heeft helaas een glazen raampje, wel met zo’n wazig patroon, zodat je niks precies ziet staan maar mensen wel naar binnen kunnen kijken. Een oplichtend beeldscherm is niet zo moeilijk te herkennen, en als ik na het douchen even in ondergoed rondloop hoeven mensen dat ook niet te weten, dus heb ik twee posters op de raampjes geplakt 😛 waarschijnlijk is het wat paranoïde omdat ik bovenaan een trappetje woon, met alleen mijn studiegenote tegenover me, en heeft niemand anders daar wat te zoeken, maar toch hé 😛
De omgeving is ook echt mooi! De winkels zijn echt om de hoek, een spar is in de straat, en recht tegenover mijn deur is een Italiaans restaurant, met nog vier andere restaurants om de hoek ^^ Mochten we ooit geen zin hebben om te koken kunnen we dus ruim kiezen 😛

1 reactie

  1. C0rientje said,

    05/02/2010 bij 18:20

    Paranoia of niet, als die posters je fijner gevoel geven moet je dat gewoon doen en ze vrolijken je kamer ook nog eens op. 😉


Geef een reactie

