Last-Minute

Afgelopen week was het saai op mijn afdeling, zo saai dat we letterlijk de helft van de tijd niets zaten te doen, behalve wachten tot een patiënt belde. Als je dan tijdens zo’n saaaaie dag een smsje krijgt met de vraag of je de dag erna naar een Bal gaat, terwijl je eigenlijk nog een late dienst hebt, dan kan dat ertoe lijden dat je vrij vraagt, omdat je toch nog vrije dagen hebt staan, en je dus heel last-minute een vriendin van je meevraagt, die ook nog eens jarig is om middernacht.

Het is misschien niet heel goed voor mijn imago op stage, last-minute afbellen staat zo stom, maar ik heb het heel netjes gevraagd, dat wel. Ik werkte niet met mijn begeleiders en er was tóch niets te doen! In ruil daarvoor kwam een van de leukste bals, dus ik heb nergens spijt van. De eerste groep/ band was Peut-être Demain en ze waren echt geniaal. Heel vrolijke muziek, leuke instrumenten (elektrische (bas)gitaren inclusief!) en ook bewerkingen van bekende nummers, wat het gewoon heel leuk maakt. Om middernacht was het nog pauze en was de volgende groep aan het opbouwen, en omdat Marre jarig was had ik een taartje met kaarsjes mee, die ik om middernacht al brandend aan haar gaf, dat was echt leuk ^-^

Er was ook een (flink) aantal Nederlanders, en dat garandeerde een paar heerlijke dansen. (Tuurlijk, Belgen kunnen ook goed dansen hoor, maar van de Nederlanders die kwamen wéét ik dat ze dat kunnen, en ik ken dus dans ik met ze! En het zijn aardige mensen, bij wie Vera en ik vorige week ook zijn blijven slapen, dus dat is gewoon gezellig 🙂

Op de weg naar huis zaterdag kwam ik nog in een heerlijke regenbui terecht toen ik in Gent aankwam. Echt een lentebui met grote druppels, het water was niet koud, gewoon heerlijk verfrissend om erdoorheen te fietsen. Vooral als je gewoon lekker rechtop zit, het in je gezicht spat en je andere mensen helemaal ineengedoken ziet zitten met een capuchon tot over het voorhoofd. Echt, regenbuien zijn zó veel naarder als je je ertegen verzet 🙂

(leuk detail: Volgende week speelt Peut-être Demain in Gent, waar ik ook heenga! Yay!)

2 reacties

  1. Vera said,

    21/03/2010 bij 20:44

    Geniaaal :D:D

  2. Marjo said,

    24/03/2010 bij 16:41

    Soms is het gewoon nodig om eens lekker spontaan vrij te vragen!


Geef een reactie

