Controle op Internationaal spoor

Toen ik gisteren op de internationale trein zat (met mijn hoepelrok, die zowaar heelhuids [heelstofs?] in Lelystad is aangekomen) kwam er opeens politie langs. Ze kwamen bij iedereen het paspoort of de ID kaart controleren. Ik had die van mij gewoon in mijn portemonnee zitten, dat was dus geen probleem. De persoon voor ons (een Roemeen zag ik geloof ik aan zijn paspoort) had minder geluk. Er werd gelijk opgebeld om zijn paspoortnummer na te laten kijken en vervolgens mocht hij in Roosendaal gelijk meekomen naar het bureau omdat hij nog een boete uit had staan, zo wist de politie (met een vreselijk accent) in het Engels aan hem duidelijk te maken.
Op zich was dit allemaal niet zo heel bijzonder. Het had alleen als gevolg dat er op een gegeven moment drie agenten op ons stukje stonden, en ik was doodleuk een serie aan het kijken die ik duidelijk niet in de winkel had gehaald. (Het logo van een Amerikaanse zender onderin het hoekje doet toch ver vermoedens rijzen gok ik zo :P). Toen zat ik dus met een dillema… Zet ik het uit? Blijf ik gewoon kijken? What to do?
Ik bleef uiteindelijk maar gewoon kijken en er waren verder ook geen problemen gelukkig. Maar toch voelt dat wel vreemd, illegaal bezig zijn onder de neus van de politie!

2 reacties

  1. Sandra said,

    01/04/2010 bij 20:51

    Haha, en als je nou gepakt was?? Hoe had je dan gezehd eraan gekomen te zijn?? 😉

  2. CC said,

    02/04/2010 bij 21:02

    In NL mag je nu toch nog series enzo downloaden voor eigen gebruik? Alleen geen software…


Geef een reactie

