Dermagewauwel

Het valt me altijd op als ik verpakkingen van créme, shampoo en andere producten lees (je moet wat als je aan het douchen bent en de conditioner aan het inwerken is toch?) dat er heel leuk ‘Dermatologisch getest’ op staat. Het kan aan mij liggen, maar dat zegt toch helemaal niks?

Ik kan ook wel een zalfje maken en laten testen. Als blijkt dat je er binnen drie kwartier onder de groene alg van komt te staan, kan ik alsnog die vals-vertrouwenswekkende tekst op de verpakking zetten en het verkopen, want hé, het is getest hé? Er zullen vast wel voorwaarden achter zitten, maar als ik het zo lees kan ik het nooit laten allemaal doemscenario’s te bedenken.

(overigens zag ik laatst op een pot scrub ‘dermatologisch getest en goed bevonden’ staan, wat mij toch een stuk logischer lijk!)

Geef een reactie

